torsdag 30 maj 2019

Skoning

Jag har äntligen funnit en hovslagare som är snäll, tänker på hästen i första hand och duktig på att sko. Han är travtränare själv och bor ca 2 km från oss, det kan inte bli bättre 😃. Jag stod vid bommen under en travtävlingsdag för ca 3 veckor sedan, vi pratade om travhästarna vi har och kom in på min svårskodda häst. Då rwkommenderade de denna kille. Så jag åkte hem och pratade med honom då jag inte tycker om att prata och förklara i telefon. Han tvekade lite först men så lovade han att hjälpa mig.  Jag är så glad att det gick bra, det tog bara 40 min att ta alla 4 fötterna. Fina blev hovarna också 😃.
I fredags fick vi även ett ryck och åkte till Fornaboda med Freja. Jag såg framför mig hur hon sprang på banan, men vi hade samtidigt inga stora förhoppningar då vi bara låtit henne kliva på transporten, inte stängt den 😊. Men, helt otroligt, vi kom till travbanan, lastade ur henne,  tog en promenad först på banan. Hon var helt lugn, tyckte terrassen vid inskrivningen var lite otäck bara .
Sedan gick jag tillbaka, selade henne och så åkte jag ut på banan m henne. Knaggen gick framför henne från stallet och fram till banan. Men sen åkte vi och kollade lite. Fanns lite otäcka saker, bla en stol som låg omkullvält på bortersta långsidan. Sedan var det pinnarna som står var hundrade meter och andra små skyltar. Annars gick allt bra, berodde nog mycket på att vi var själva på banan. I morgon ska hennes stallkompis med, men det går nog bra. Kanske det kommer fler hästar då det är klämdag .
Sedan lastade vi Freja utan problem och åkte hem igen 😊. Vilken bra dag 😃😍!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar