fredag 4 januari 2019

Inkörning Freja Rico

Idag kom Kalle fram och frågade om vi inte skulle köra in Freja och Sela när han ändå var i stället. Vi hade nämligen frågat honom tidigare om han hade lust att hjälpa till och hålla. Hoppsan, tänkte jag, det var jag inte förberedd på. Men magkänslan sa att det skulle gå bra. Hon är ju så lugn och fin vår Freja, har gått så bra under alla tömkörningar.
Sagt och gjort, vi hämtade hjälmar och väst, kan vara bra att ha när man går bredvid och håller.
Jag hade tänkt sitta i sulkyn, men så tänkte jag att det är dumt att chansa, Frejas uppfödare och hon som äger stallet frågade vad jag ville. Hon själv tyckte det skulle kännas tryggast om hon satt bak, hon har ju kört in en hel del hästar. Så jag ville inte säga emot, skulle det hända nåt tok skulle jag ångra mig. Men från det vi satte på vagnen och gick ut ur stallet och hem igen såg det hela tiden ut som i filmen. Så duktig Freja ❤❤❤❤.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar