lördag 12 januari 2019

Relationsbaserad träning-trav

Känns ibland lite sådär att sätta på huvudlaget på Freja när hon egentligen inte vill eftersom jag har relationsbaserad träningstänk. Men jag har fått Freja att ta upp alla hovarna nu utan problem. Jag kunde till och med kratsa ur snöstyltor mitt under körning med vagn häromdagen, både fram och bak utan problem.
Freja vill heller inte longerad i longerhallen, sist fick jag gå ut på gärdet och låta henne springa av sig lite energi innan vi spände för vagnen. Hon ska inte behöva vara där inne något mer.
I morgon ska jag nog ta och tömköra Freja till rakbanan, nu kör vi bara hälften så långt och gör en vändning på ett ställe där en väg går in mot skogen, och det är bra träning.

Förstå tömkörningen på vägen för ett antal veckor sedan, vi tar det lugnt.

Nu är vi här, 6 ggr med vagn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar