torsdag 14 mars 2019

Jag har tömkört Freja mycket den senaste tiden eftersom hon är rädd på ett par ställen, så vi har inte haft vagn på henne på ett tag. Men så frågade stallägaren som är travtränare sedan länge för tre dagar sedan om vi inte ska prova att köra. Så vi satte på vår dubbelsitsiga vagn och ett grimskaft ut i fall att. När vi kom fram till hennes otäcka ställe ställde hon sig och ville inte gå så jag hoppade ur vagnen, tog grimskaftet och gick framför henne. Då gick hon efter mig och förbi det som var otäckt. Sedan hoppade jag i vagnen igen och vi körde vidare. Det gick lite sick sack på vägen medan vi travade, det är ju lite otäckt på vissa ställen. Vi körde ner på rakbanan som ligger ca 1.9 km från stallet, rakbanan är 700 m och där i slutet vände vi. Sedan var det ett ställe till på hemvägen som var otäck, samma skogsplätt fast på höger sida nu, och där fick jag gå av  och leda. Sen travade hon ändå hem utom ett litet stopp där det är en liten nedförsbacke.

Och nu igår körde vi samma väg igen utan att jag behövde hoppa av och leda, det går verkligen framåt även om hon stannar och kollar runt och lyssnar ibland, men då står vi där en stund 😃.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar