torsdag 28 februari 2019

Lastträning

Idag tog jag med vår hästtransport till stallet, tänkte låta Freja lära känna den lite. Jag lät Freja titta på stallägaren transport en gång när hon varit och hämtat spån och den stod på stallbacken. Då gick Freja upp med båda fötterna på rampen. Jätteduktig var hon då, det var ca 2 veckor sedan. Idag följde hon med upp på rampen igen, jag bara gick in i transporten och hon följde med en bit. Hon visste jag hade godis i handen, sedan stod hon där en stund, fick lite godis när hon stod där, lite kli  på länken och massa beröm. Hon stod där och tittade lite tveksamt in. Inget ängsligt frustande, och plötsligt gick hon fram till mig när jag stod där inne med ryggen mot stången längst fram i transporten. Jag blev helt paff, massor med beröm och godis och kli, hon är så modig vår Freja. Jag hann aldrig ta kort, men fick med detta i början 😊. Jag backade ut henne igen, fick för mig att hon skulle bli rädd för nåt och springa på mig där inne. Katastroftankar helt plötsligt 😆. Vi slutade där och då när det gick bra, hade tänkt longera också,  men jag borstade lite på Freja istället, det fick avsluta kvällen i stallet, och så lite fodring till alla hästar i stallet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar