onsdag 10 april 2019

Har hänt lite....

Hovis kom i torsdags för att sko om Freja runt om. Vi dövade ner Freja, och det började inget bra. Redan när hon såg gelsprutan vände hon sig från mig i boxen, och när jag skulle ta in det i hennes mun vägrade hon, men det gick till slut. Men...hon vägrade en bit morot av mig sen, Inger fick ge, så hon var arg på mig. Det tog lång tid att få henne neddövad,  det var inte förrän i slutet det tog sig, fick låna mer av Inger. Har läst nu att om de är stressade innan man ger hästen kan effekten bli tvärtom, och det blev det. Var jättejobbigt!! Men skorna satt till slut, men de lossnade redan på framfötterna dagen efter.
Jag fick skicka till Sandra hovis bild med text att skorna satt illa. Hon skulle inte kunna komma förrän tisdagen efter, nästan en vecka, så Inger och jag hjälptes åt att sätta på nya. Jag tog bort båda skorna, Inger fixade till så skorna fick rätt form och jag satte dit skorna. Inger berättade förstås hur jag skulle göra, ett bra teamwork. Skorna satt jättebra, kanske inte de snyggaste sömmarna på rad, men det gick bra. Vi behövde inte döva ner henne heller, gick jättebra utan, är så stolt över att hon var så duktig 😊😍.


Så nu har jag och min man fortsatt köra Freja, två gånger har vi kört motion m henne, vi joggar lugnt. Och idag fick vi även in henne i duschrummet, en bra dag idag. Först ville hon inte när jag gick före och Knaggen stod utanför. Till slut sa jag till Knaggen och gå före in, och då knallade hon in 😄. Och så massor med morötter 😍😋😋. Kan säga också att jag tror Freja tyckte det var kul idag att köra oss. Sedan när allt var klart ut och gå och äta gräs i omgivningen 😍. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar