onsdag 24 oktober 2018

Fina förfäder....

Idag började vi lite sent med Freja Rico, vi satte i bomull i öronen och satte på huva men det gick inge bra, hon stod bara stilla. Vi tog ut dessa och gick den vanliga vägen ner till rakbanan. Eftersom det blev lite senare idag började det skymma och det blev lite mörkt i skogspartierna och hon lyssnade efter ljud i skogen, det var tiden då många djur börjar röra på sig. Men det är ju en lärdom det också!!
Vi fick mana på henne lite extra idag, det gick väldigt sakta ut, många skrämmande saker som sagt, många stopp med protester men desto fortare hem 😄.
Nästa gång ska vi sätta i bomull och huva, måste ju vänja henne med det någon gång, när vagnen ska på behövs det.

Jag är så glad att jag köpte Freja Rico, så snäll och social och mycket läraktig. Vi har många år framför oss vi tre tillsammans, jag, min man och Freja 💖💖.

Min man sa precis att Freja Ricos morfars far är Ideal du Gazeuo (F. 14/2-1974--27/2-1998)
Han var en Fransk varmblodig travhäst. Han räknades som världens bästa travhäst under början på 1980-talet och anses vara en av världens bästa travhäst genom tiderna (Wikipedia). Och farfar var Varenne, en Italiensk hingst med stora framgångar, den vinstrikaste genom tiderna.




Varenne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar