lördag 17 augusti 2019

Ett inlägg jag skrev på gruppen Relationsbaserad hästträning på fb.

Jag började träna relationsbaserat med min häst Freja i början när jag köpte henne, hon blev så duktig bla med att lyfta upp hovarna igen efter ett trauma med hovslagaren, jag började även träna m Target, hon duttade med mulen mot min hand och så fick hon godis, detta hade vi som en träning varje kväll ett tag när jag pysslade med henne. Hon har även varit lite svårlastad till och från, var jätteduktig ett tag, gick rakt in. Men så åkte vi med en till hästkompis i samma transport ett par gånger, efter det blev hon svårlastad igen, hände antagligen nåt under åkturen. Men så idag när vi skulle ha på henne på transporten krånglade hon nog en halvtimme, gick bara på med framhovarna. Då kom jag på min hand som target, hade inte hållit på med det på jättelänge, jag satte upp handen, hon duttade på den och fick godis, jag backade in osv, efter 1 minut var hon på. Hurra för targetträning 😃🤗❤!!
Här står hon i transporten 😃. Vi har köpt en vagn som är dubbelaxlad, den förra var en enkelaxlad och inte så skön att åka i kan jag tänka 😏.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar