måndag 5 augusti 2019

Man ska göra som magkänslan säger....

Idag var det dags med lite motion för Freja igen,  vi tog transporten till Fornaboda travbana.  Freja springer ibland med huvudet långt ner när hon börjar gallopera, det gör hon när det börjar gå för fort eller när jag vill att hon ska jogga även när hon får hästar som kommer och kör om henne. Jag vill ju kunna hålla henne i joggingstempo när vi ska göra det. Klart det är svårt för henne, men jag måste ju kunna hantera henne på banan 😊.
I alla fall så tyckte ett par att hon skulle ha chehkrem så hon inte får ner huvudet, och då måste man ju ha extra grejer på huvudlaget, och jag vill ha så lite som möjligt på Freja ung som hon är. Det skrek i mig när vi satte på henne det, kändes inte alls bra, och Freja såg moloken ut. Mycket riktigt, hon sprang så dåligt, hon för med huvudet åt alla håll, hela hon protesterade. Men vi körde vidare, och det gick skapligt, men sen avbröt vi innan vi tränat klart. Hon ska aldrig mer behöva ha det 🙄😏.
Man ska lyssna på hästen och lyssna på magkänslan, jag fick så dåligt samvete. När vi kom in från träningen tog hon huvudet mot min mage, det var som hon ville be om ursäkt att hon krånglade, men stod inte ut med eländet 😏. Lilla Freja ❤.


                                  Checkrem


På kvällen åkte jag till stallet vid 22-tiden och bad henne om ursäkt, hon stod med huvudet under min arm och vi mediterade en stund ihop,älskade Freja, så klok ❤!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar