söndag 4 augusti 2019

Vi kämpar på med Frejas hovslagarfobi. Nu har vi ju hittat en jättesnäll och duktig hovslagare med tålamod, vilket behövs med Freja. Jag försöker kratsa hovarna varje kväll och slå under hovarna så det ska gå lättare för hovis när han kommer tillbaka. Men fortfarande är hon bökig med vänster bak där hon blev slagen 😔. När jag har tagit de andra hovarna får jag lyfta bak - ge godis - lyfta en annan hov - ge godis - lyfta vänster bak  - ge godis - en annan hov - ge godis - vänster bak - ge godis  osv. Sen går det bra, det är bara att göra det kört och positivt hela tiden. 

Vi har varit på banan nu några gånger och hon börjar få upp lite fart. De två sista gångerna har det varit ett par där samma tid som oss båda gångerna, och när de är på banan blir det fart på Freja, denna gång i fredags har hon aldrig sprungit så fort 😃. Eftersom jag bara kört motion med henne har jag kört bakvarv, så när jag skulle köra rätvarv i slutet var hon lite trög, var inte så sugen på att springa då 😊. Så jag får börja med  rätvarv nästa gång när hon är pigg och alert i början 😃🐎.

På banan (motion)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar