torsdag 16 april 2020

SI-led

Jag var med Freja ut till Linda i Ringaby igår, egentligen skulle det vara Kitty, men hon får ju hjälp av Lindas mamma Marina som är Equiterapeut, hon ger Kitty bland annat akupunktur och massage. Hon känner först igenom vad som är fel i kroppen.
Det kom en man som heter Håkan Lundell som är expert på SI-leder, jag har varit hos honom med Texa tidigare. Han kände på Freja och frågade vad sjutton hon varit med om. Hon var sned i SI-leden så den på han rätt, det var lika på båda sidor. Det klonkade till när han tryckte till, sedan stod hon helt plötsligt med båda bakfötterna bredvid varandra.
Jag läste kvällen innan om SI-leden och där stod att det kan ha hoppat snett om de tex gått omkull i hagen. Det gjorde hon innan vi flyttade hem till oss, då hade hon rejält ont i frambenen, så vi koncentrerade oss på det då. Hästar får jätteont att skos, det blir en vridning i korset varje gång man tar upp bakbenen, lika när man tar upp frambenen, det blir ett tryck bakåt mot korset. Ska bli intressant ikväll och se hur hon reagerar när jag tar upp hovarna 🙂😏.

Idag har vi varit på frihetsdressyrslektion. Vi tränade parkering, följ i både position 1 och 2, samt följ i trav. I slutet travade hon bredvid mig några travsteg utan grimskaft, jättekul 😃. Men jag har svårt med sticken, att få henne med mig när jag går ifrån henne vid svängar bort från henne, måste träna mer på det 😏.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar