onsdag 14 oktober 2020

Kalle och Kitty

 Idag/ikväll körde jag först Kalle tre varv. Första varvet ville han bara springa fort, fick hålla igen honom hela varvet. Sen blev det lite lugnare efter skritten. Han var nog inte så jättesugen när jag började sela honom, men när vi väl var igång verkade det som han tyckte det var kul 😃. Jag ska köra lite andra vägar snart så det blir lite variation för dom.

Kitty körde jag väldigt lugnt med Idag, typ Frejas fart. Vi joggade bara lite sakta tre varv. Hon hade lite svårt att trava så sakta, är ju van med högre farter. Men jag fick hålla igen väldigt i början innan hon förstod att vi skulle springa så hela tiden 😄. Sen började det mörkna så jag skrittade henne ca 20 min, och det var en prövning i början. Hon var så ivrig, trodde nog hela tiden att vi skulle börja trava, men till slut slappnade hon av så det blev en lugn skritt till slut, behövde knappt hålla i tömmarna. Det var kul, hon behöver göra lite annat också ibland 🙂.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar