söndag 11 oktober 2020

På banan med nygamla skorna

 Idag var vi med Kitty och Freja till Fornaboda travbana och körde lite. När vi nästan var framme kom vi på att vi glömt hjältarna 😆. Som tur är känner vi han som sköter banan så min man ringde och frågade om det fanns några hjälmar där som vi kunde låna,  och det fanns det som tur var. 

Idag gick det bra att lasta Freja, både dit och hem 😍👍. Hon börjar bli så duktig på det, men hon har varit lite trilsk, antar hon är inne i nån "trotsperiod". Hon vill bitas när jag ska hålla på med hovarna, bitas när jag ska sela,  bitas när jag sätter på grimma. Hon vill väl flytta undan mig antar jag, vill inte göra det jag vill. Jag har fått ett annat tänk på partnerskap, kanske det hon märker och blir lite förvirrad.

Kitty däremot har blivit mycket lugnare när jag borstar henne istället, jag tänker ju annorlunda, ger dem mer förståelse på hur de fungerar när man tar på dom bla. Men hon sparkar mycket i boxen, vi har flyttat hennes granne som gärna vill klättra uppåt i flocken. Det har, peppar peppar,  blivit lugnare än så länge. 

Kitty var i form idag, hon "var riktigt vass" enligt Knaggen 😃. Vi ska göra ett provlopp med henne i november och se om hon är sugen på att tävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar