söndag 3 februari 2019

Travar lite mer idag.

Idag provade vi att åka efter Frejas kompis Sela Rico, de är lika gamla och födda efter varandra med ca 3 veckors mellanrum. Freja är äldst så jag förstår att hon ville springa först 😄.
Vi började trava lite lugnt och fint, sedan kom nog Freja på att hon ville ifatt och antagligen ville hon ligga först. Hon började skutta och gallopera, ingen snabb galopp, tur jag hade slagjord kan jag säga. Vi springer först på en grusväg innan vi kommer till rakbanan, den vägen är ca 1,7 km, och det blev några skutt och smågalopp efter den vägen. Vi skrittade några gånger också. Sedan kom vi till rakbanan, där blev det lite lugnare, vi gick ett par gånger där på den 700 meter långa banan. Sedan skulle vi vända längst ner och då fanns ingen rundel som vi kunde vända på utan vi vände på vägen och det gick jättebra, duktiga Freja 😍❤.
Sedan när vi vänt ville ju Sela springa lite fortare hem, och då blev det fart på Freja, galopp och lite studs nästan hela rakbanan. Hon springer med korta steg så hon kom lätt i otakt och upp i galopp. Det blev ju inte bättre av att jag hade för långa tömmar 😏.
Sedan gick vi ca 25 meter och så när vi började trava blev det blandad trav, galopp och lite skutt.  Efter ca 500 meter så Inger att jag kunde gå förbi och prova om det gick bättre om Freja travade först. Och vilken skillnad det blev, som dag och natt, lugn och fin trav resten av vägen.
Lilla Freja gumman blev nog lite stressad av att springa efter, korta steg, nyss börjat trava och för långa tömmar, man kan ju inte förvänta sig mer 😍.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar