söndag 24 februari 2019

Vi fortsätter ta det lugnt....

Freja har ju som jag tidigare berättat att hon hade en dålig start vid sin första skoning, så nu har jag hittat en tjej från Köping, Sandra heter hon, SG hovslageri. Hon finns på FB. Hon tog det väldigt lugnt, men vi var tvungen att ge Freja lugnande för hon var jätterädd, Sandra fick knappt Freja att hålla upp hovarna. Så det var bara att få henne lugn till slut så hon kunde ta bakhovarna som var kvar att göra då förra hovslagaren  inte ville göra klart då det inte gick bra.
Så nu tränar och tränar jag, hon har inte velat hålla upp hovarna, hon slog ner dem på golvet direkt jag fick upp dom, slog med framhovarna, stod på bakbenen, hon var väldigt rädd om sina hovar. Hela situationen var jobbig för henne. Jag har nu fått henne lite avslappnad till slut tack vare relationsbaserad hästträning (finns också på nätet, bla FB), mycket godis (morötter) tills idag då jag började med kliande och klappande. Det gick till och med bättre än med morötterna 😃. Jag är så himla glad. Fortsättning följer, snart ska jag kunna ställa mig med hennes bakhovar som hovslagarna står hoppas jag 😍.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar